Få fler kunder med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en strategi som består av en mix av innehållsmarknadsföring, SEO, SEM (betald annonsering), sociala medier, digitala nyhetsbrev och används för att både nå nya kunder och bygga kundlojalitet med befintliga.

Fler affärer och starkare varumärke

Med hjälp av digital marknadsföring har ditt företag möjlighet att skapa fler affärer, bygga varumärke, jobba med employeer branding och mycket mer. Jag hjälper dig att komma igång och optimera dina insatser.

SEO Sökordsoptimering

Sökoptimering eller SEO (search engine optimization), handlar om att optimera sin webbplats på så sätt att den syns så högt upp i det organiska (alltså icke betalda) flödet på sökmotorer som möjligt.

SEM Sökmarknadsföring

Sökmarknadsföring är betald annonsering där du endast betalar när någon klickar på din länk i sökflödet. Det är bra att använda SEM i kombination med SEO. Google Ads är den mest använda plattformen för SEM.

Sociala Medier

De flesta av oss har någorlunda bra koll på sociala medier.  Men för företag som vill använda sig av sociala medier i sin marknadsföring krävs mer kunskap. Här finns möjlighet till "prickskytte" för att nå nya kunder.

Innehållsmarknadsföring

Innehållsmarknadsföring, Inbound Marketing eller Content Marketing, oavsett vad vi kallar det för handlar det om hela din digitala närvaro – om att skapa attraktionskraft i de kanaler där dina potentiella kunder finns. Den som erbjuder innehåll av värde bygger över tid följare som går från intresserade till kunder, och i bästa fall till lojala ambassadörer.

Digitala Nyhetsbrev

Vad du än tycker om nyhetsbrev som fyller din inkorg, - så lyckas du skapa ett innehåll som är attraktivt för dina läsare, är digitala nyhetsbrev det billigaste och mest effektfulla sätten att bygga kundlojalitet. En viktig regel är att du har 90% utbildande innehåll och 10% säljande.

Google Analytics

En bra analys och förståelse för siffror är kärnan i digital marknadsföring. Med Google Analytics får du underlag för förändringar, för att kunna formulera bättre annonser, göra rätt marknadsföringssatsningar och skapa en webbplats som leder till fler konverteringar.