STRATEGISKA BESLUT SOM ÖKAR FÖRSÄLJNINGEN
Jag har en certifiering i digital marknadsföring vid IHM Business school. Jag har utvecklat mina kunskaper i att sätta digitala mål utifrån affärsmål, SEO och sökannonsering, sociala medier och färdigheter inom Google Analytics för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning. Genomgång av verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.
Inom certifieringen ingår:
- Förståelse för det digitala ekosystemet samt hur olika moment samverkar
- Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
- Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
- Kunna tillämpa mätbegrepp samt formulera mål och nyckeltal för digitala aktiviteter som linjerar med övergripande affärsmål.
- Kunna behärska och förstå system/verktyg som bidrar till utveckling av den digitala närvaron
- Kunna förstå och arbeta med ett agilt förhållningssätt och förstå hur det påverkar arbetsprocess, budget och planering
- Kunna identifiera kundresan och se till att rätt målgrupp serveras med rätt innehåll vid rätt tidpunkt
- Kunna ta fram en digital strategi med fokus på mål, målgrupper, kanaler samt innehåll
- Kunna förstå, tolka samt analysera tillgängliga data för att kunna mäta effekt och bedriva ett förbättringsarbete av sina digitala aktiviteter.
- Kunna ge förslag baserade på data rörande komplexa affärsbeslut kring ökad trafik, konvertering, försäljning och lönsamhet
- Kunna kravställa samt utvärdera digitala leverantörer
- Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd
- Förstå samt lära sig terminologin inom digitala marknadsföring