Mar 18, 2020

Synka SEO med SEM för bättre konvertering

För att få ut det mesta av båda kanalerna och maximera effekten av både synlighet och försäljning så är det viktigt att arbeta integrerat med SEO och SEM.

SEO (organisk trafik) och SEM (betald trafik) har olika roller i den digitala köpresan men är båda mycket viktiga för den avslutande affären. Desto närmare kunden är en konvertering desto lättare är det att motivera kostnaden av betald trafik. För organisk trafik krävs det däremot ett mer långsiktigt arbete för att nå till ett avslut. SEO kan utan större kostnader finnas med i hela den digitala köpresan medan SEM ofta handlar om en kostnadsfråga.

För att få ut det mesta av båda kanalerna och maximera effekten av både synlighet och försäljning så är det viktigt att arbeta integrerat med SEO och SEM. Genom att arbeta mer integrerat mellan kanalerna sparar ni både tid och pengar samtidigt som ni täcker in en större del av kundens köpresa i sökmotorerna.

Det finns undersökningar som visar att CTR (klickfrekvensen) ökar med 26 % om det finns både en betald annons och ett organiskt resultat på Google -så vill du maximera ditt sökresultat i sökmotorerna behöver du investera i både SEO och SEM samt se till att integrera dessa med varandra.

Oct 13, 2020
Annonsera på Linkedin och nå nya kunder

LinkedIn har passerat 645 miljoner användare och är en kraftfull plattform där du kan nå din målgrupp, antingen via annonsering eller organisk räckvidd.

Oct 6, 2020
B2B företag har mycket att tjäna på E-handel

E-handel mellan företag är på gång, men utvecklingen går långsamt. Trots att antalet b2b-företag som säljer över nätet ökar, är det fortfarande bara ett av fyra som erbjuder tjänsten.

Oct 1, 2020
5 enkla tips för att öka din synlighet på webben

SEO, annonsering, sociala medier, e-post och fler idéer för att få besökare till din webbplats. En bra webbplats som är sökbar är kanske det viktigaste för ett litet företag ska växa.