Mar 18, 2020

Synka SEO med SEM för bättre konvertering

För att få ut det mesta av båda kanalerna och maximera effekten av både synlighet och försäljning så är det viktigt att arbeta integrerat med SEO och SEM.

SEO (organisk trafik) och SEM (betald trafik) har olika roller i den digitala köpresan men är båda mycket viktiga för den avslutande affären. Desto närmare kunden är en konvertering desto lättare är det att motivera kostnaden av betald trafik. För organisk trafik krävs det däremot ett mer långsiktigt arbete för att nå till ett avslut. SEO kan utan större kostnader finnas med i hela den digitala köpresan medan SEM ofta handlar om en kostnadsfråga.

För att få ut det mesta av båda kanalerna och maximera effekten av både synlighet och försäljning så är det viktigt att arbeta integrerat med SEO och SEM. Genom att arbeta mer integrerat mellan kanalerna sparar ni både tid och pengar samtidigt som ni täcker in en större del av kundens köpresa i sökmotorerna.

Det finns undersökningar som visar att CTR (klickfrekvensen) ökar med 26 % om det finns både en betald annons och ett organiskt resultat på Google -så vill du maximera ditt sökresultat i sökmotorerna behöver du investera i både SEO och SEM samt se till att integrera dessa med varandra.

Feb 16, 2021
Digital marknadsföring för Lantmännen Functional Foods

Nytt uppdrag inom digital marknadsföring för Lantmännen Functional Foods.

Jan 19, 2021
Bygg dina e-postlistor med Skrapp

Skrapp är ett Google Chrome-tillägg och webbapp som hjälper dig att bygga prospektlistor från dina Linkedin-sökningar.

Jan 18, 2021
Så hittar du nya säljleads med Linkedin Sales Navigator

Beskrivning och tips på hur du använder Linkedin Sales Navigator Pro för att nå nya potentiella kunder.