Behöver du hjälp med att få fler varma säljleads?

Digitala metoder och plattformar ger många möjligheter att jobba smartare. Därför kan det löna sig att se över säljprocessen. I alla fall om ni behöver sälja mer eller har utmaningar med exempelvis nykundsförsäljning, mätbarhet eller låg effekt från era sälj och marknadsaktiviteter.

Från prospektering till nya säljleads

Försäljning inom B2B är inne i en stor omställning. Kalla samtal är inte lika verkningsfulla som tidigare. Fler beslut tas digitalt än i telefon. Finns inte ditt företag med när urvalet sker på Google kommer säljavdelningen aldrig få en chans. En säljare kopplas in när kunden har kommit igenom mer än halva köpresan och redan gjort sin research online. Det innebär att kunden står väldigt nära beslutet och vill bli guidad till den bästa lösningen men framförallt känna sig trygg i att ni kommer finnas kvar när fler behov uppkommer och att ni då både har kunskapen om och kan leverera produkterna och tjänsterna över tid.

I ett företag så är inbound marketing en förutsättning för att kunden ska kontakta er då behov uppkommer. Men inbound marketing är inte ett projekt för marknadsavdelningen allena. Utan för att kundbearbetningen ska ske sömlöst på flera plattformar måste sälj vara med redan från början.

Inbound marketing är en strategi för att attrahera, engagera och generera kunder med hjälp av digitala kanaler. Du skapar innehåll för din målgrupp i syfte att utbilda och hjälpa dem i sin köpresa. Det handlar om att bygga upp ett förtroende hos kunderna. Dagens köpare, både inom B2B och B2C, vill inte höra er säljpitch – de vill lösa sitt problem. De vill veta att ni förstår deras affär och se hur ni på riktigt kan hjälpa dem med sin utmaning.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Prospektering

Ser du också möjligheterna med att hitta nya kunder på Linkedin, men har svårt att hinna med eller veta hur du ska göra? Till slut kanske det landar i en Googling och kalla telefonsamtal i alla fall. Jag hjälper dig att hitta dina idealkunder utifrån kriterierna:

  • Bransch
  • Titel
  • Storlek
  • Geografiskt område

Väcka intresse

The feature layout is built with flex, like the hero layout. Don’t like our typesetting? You can update every detail in the typography section of the Style panel.

You can also add spacing between the heading and paragraph, swap a video in for the image, or add a button. Just make sure to drop your button into the div block that contains this content.

Skapa relation

The feature layout is built with flex, like the hero layout. Don’t like our typesetting? You can update every detail in the typography section of the Style panel.

You can also add spacing between the heading and paragraph, swap a video in for the image, or add a button. Just make sure to drop your button into the div block that contains this content.

Försäljning

The feature layout is built with flex, like the hero layout. Don’t like our typesetting? You can update every detail in the typography section of the Style panel.

You can also add spacing between the heading and paragraph, swap a video in for the image, or add a button. Just make sure to drop your button into the div block that contains this content.