LinkedIn har passerat 645 miljoner användare och är en kraftfull plattform där du kan nå din målgrupp, antingen via annonsering eller organisk räckvidd.
E-handel mellan företag är på gång, men utvecklingen går långsamt. Trots att antalet b2b-företag som säljer över nätet ökar, är det fortfarande bara ett av fyra som erbjuder tjänsten.
SEO, annonsering, sociala medier, e-post och fler idéer för att få besökare till din webbplats. En bra webbplats som är sökbar är kanske det viktigaste för ett litet företag ska växa.
Marknadsföring på nätet är närmast ett måste för företag som säljer till konsument. Men för den som vänder sig till företagskunder har det inte varit lika självklart.
Är du trött på att ringa kalla samtal som inte ger någonting? Med några genomtänkta åtgärder kan du och ditt säljteam få fart på leadsgenerering i digitala kanaler.
För att få ut det mesta av båda kanalerna och maximera effekten av både synlighet och försäljning så är det viktigt att arbeta integrerat med SEO och SEM.
Bounce rate, Cookie, CPA, CPC och SEM? Det finns mängder av termer och förkortningar inom digital marknadsföring och jag har samlat några av dessa digitala begrepp
Långsiktig lönsamhet förutsätter att du har full koll på de faktorer som driver verksamheten framåt i linje med affärsmålen. Använd digitala KPI:er att mäta mot för att utveckla er webbnärvaro.